groep 8 doet een experiment

ingevoerd op 27-08-2015

Raar, maar is het ook waar? We hebben deze week kennis gemaakt met het nieuwe thema en dat had iets maken met stroom en elektriciteit. In groepjes hebben de kinderen gediscussieerd over een aantal beweringen. Bijvoorbeeld ”je kunt stroom opwekken met een aardappel of citroen en daarmee een lampje laten brangen”. Vervolgens hebben we getest of dit waar is. Er kwam heel veel energie vrij in de klas, maar niet vanuit de citroenen;-) Vol enthousiasme hebben de kinderen allerlei pogingen gedaan, maar het is (nog) geen enkel groepje gelukt om het lampje te laten branden.

We geven natuurlijk niet op en gaan verder onderzoeken want we hebben een youtube filmpje gezien waarin het wel mogelijk is!

Klik op deze link voor het filmpje van de citroenbatterij (https://www.youtube.com/watch?v=AY9qcDCFeVI)

citroenbatterij citroenbatterij
citroenbatterij2 citroenbatterij2