groep 6 Olympische Spelen en schoolvoetbal

ingevoerd op 20-05-2016

We hebben het nieuwe thema geopend. We gaan het de komende periode hebben over de Olympische Spelen. Deze week stond in teken van allerlei startactiviteiten rondom dit onderwerp. Zo hebben de kinderen een woordspin gemaakt, gesnuffeld in boeken en ook nieuwsbegrip ging over de Olympische Vlam. Vrijdag kwam juf Karlijn met een probleem. Ze heeft namelijk een weddenschap met haar man afgesloten. Die beweert dat zij nooit sneller kan rennen dan hij. Nu twijfelt ze zelf ook een beetje. Dit probleem is met de klas besproken. De klas weet het niet... mannen hebben grotere longen en zijn sneller, vrouwen zijn lichter en eten gezonder. Juf Karlijn gaat in ieder geval de uitdaging aan. Er komt een wedstrijd (de 100 meter). De klas heeft gekeken hoe snel juf Karlijn nu is. Daarna zijn wat kinderen zijn op internet op zoek gegaan naar tips om haar tijd te verbeteren. Dit wordt nog vervolgd:)

Woensdag zijn onze jongens derde geworden met de regionale kampioenschappen schoolvoetbal. Het was zeer spannend. De jongens hebben het heel goed gedaan. Wij zijn trots op onze kanjers!

schoolvoetbal schoolvoetbal