Spannende week voor groep 8

ingevoerd op 25-11-2016

Deze week kregen de kinderen van groep 8 hun voorlopige schooladvies. En ook al hadden ze in groep 7 ook al een voorzichtige inschatting gekregen, toch was het nu best weer spannend voor veel kinderen. Voor de herfstvakantie hebben ze nog een NIO onderzoek gedaan en de uitslag daarvan, gecombineerd met alles wat zij op school laten zien bepaalt het voorlopige advies. Voor de meeste kinderen paste het advies gelukkig bij hun verwachtingen en inschattingen en bij een enkeling blijft er nog iets over om aan te werken de komende tijd. Ook dat is niet erg.

Daarnaast hebben we deze week ook meegedaan met de Mediamasters Game. Dit is een online spel waarbij de kinderen allerlei opdrachten en vragen rondom het thema ”Mediawijsheid” moesten beantwoorden. Zo hebben ze van alles geleerd over ”Fake of Feit?” Hoe weet je nu of iets wat je op internet leest echt of nep is? Hoe wapen je jezelf tegen cybercrime? Een leuk en leerzaam spel!

download download