Groep 6/7 afronden Oertour, 3D printer en debatteren

ingevoerd op 09-12-2016

Deze week hebben we veel verschillende dingen gedaan.

Aanstaande maandag openen we de Oertour. Geeft u zich alvast op voor een rondleiding!Rondleiding door de Oertour (http://www.depaulusschool.nl/pg-26341-7-108670/pagina/a-de_oertour.html)

Hiervoor moesten de kinderen hun informatieblad over het dier afhebben. Sommige kinderen moesten nog even flink aan de bak om alle teksten uit te typen. Maar gelukkig de meeste kinderen hebben het gered.

Vrijdag zijn we weer verder gegaan met onze 3D-printer. Het is een flinke klus. Gelukkig werden we  geholpen door 2 moeders, meester Rohan en juf Lara.

Vrijdag hebben de kinderen ook voor het eerst gedebatteerd. De kinderen kregen een stelling toegewezen en de opdracht om daar voor of tegen te zijn.

Stelling 1: Kinderen mogen niet meer gamen

stelling 2: Ouders die hun kinderen snoep geven moeten hoge boetes krijgen.

Stelling 3: Kinderen moeten 4 dagen per week van 8.00 uur tot 18.00 uur naar school.

In groepjes gingen ze argumenten bedenken waarom ze er voor of tegen waren. Daarna moesten de kinderen met elkaar in debat. Uiteindelijk werden er winnaars gekozen. De kinderen deden het super! Een erg leuke les.

oertoer oertoer