groep 8 experimenteert met biogas

ingevoerd op 18-09-2015

Windenergie, zonne-energie, kernenergie, energie uit biogas.... groep 8 weet er al heel veel van. Biogas is wel een onbekende. Eigenlijk wist niemand precies wat dit is en wat je ermee kunt. Om het duidelijk te maken, liggen er al een week lang erwten en bonen op verschillende plaatsen in de school. Na een week zien de zakjes er zo uit (zie foto)

De boel begint te verrotten. Dat hadden we zelf ook al bedacht, maar dat dit verrrottingsproces ook energie kan opleveren, dat is nieuw voor de kinderen van groep 8.

Helaas waren deze bonen niet helemaal geschikt voor het experiment, dus het kan zomaar gebeuren dat u thuis ook zakjes met leeggegeten klokhuizen vindt, of geweekte bruine bonen in een zakje. Niet weggooien, dit zijn signalen dat uw kind experimenteert en leert;-)

Het is raar maar waar!

biogas proefje biogas proefje