Indianen

ingevoerd op 19-05-2017

Ons nieuwe thema is gestart: Indianen! In de schuur lagen ineens gekleurde veertjes op een fiets. Van wie zouden die nu kunnen zijn? Misschien komen we er binnenkort achter!

Op een mooie kijkplaat zagen we een indianenstam. We hebben met elkaar bekeken wat er allemaal op te zien was en juf heeft veel informatie gegeven. Het was heel interessant. Er zijn inmiddels al indianen geschilderd, geknutseld en getekend. Ook zijn we bezig met het leren van een versje over een indiaan.

Als u thuis spullen heeft over indianen (voorzien van naam) of spullen die we op de foto kunnen zetten voor op het letterbord, dan mag dit altijd meegegeven worden. Knuffels en andere spulletjes mogen thuis blijven en als ze, misschien per ongeluk, toch meegekomen zijn mogen ze in de mee-naar-huis-bak gedaan worden. Ook de vriendenboekjes mogen daar in. Om half 3 worden ze dan uitgedeeld. Bedankt!

Op donderdag was er plots een indiaan bij ons in de klas. Die indiaan had een mooie hoofdtooi op, maar was al haar veren kwijtgeraakt? De kinderen wisten wel dat de veren die ze in de schuur gevonden hadden, misschien van deze indiaan was? De indiaan vertelde dat als je een hoofdtooi hebt, je veren moet verdienen, door allerlei goede dingen te doen voor de dieren, de mensen en het oerwoud. De indiaan had ook een mooi prentenboek mee van Indi en Kai, dat zijn indianenkinderen en beleven allerlei avonturen.

De themahoek wordt al langzamerhand ingericht, de tipi staat al in de klas en ook eentje in de constructie ruimte. We beginnen met het inrichten van de hoek. De klas wordt steeds meer omgetoverd in indianensferen.

20170518_084728 20170518_084728
20170518_084829 20170518_084829