groep 3/4 week van 15 mei

ingevoerd op 19-05-2017

Het thema van groep 3 en 4 is in volle gang. De kinderen nemen sportartikelen mee uit de krant. Die lezen en bespreken we en hangen we vervolgens in onze sportnieuwshoek.

Er worden medailles en bekers meegenomen. Ieder kind schrijft een verslag van zijn of haar eigen sport en dit kunnen ze heel uitgebreid! Ook hebben ze geschreven over het spelletje wat ze thuis het liefst spelen en dat varieerde van Mens-erger-je-niet en Memory tot Poohspel. Wat zijn ze betrokken!

Met de hele klas maken we ook een eigen prentenboek over het thema. De kinderen hebben bedacht dat het gaat over een tweeling die op een sport mag van hun vader en moeder. Ze gaan eerst overal een kijkje nemen om zo te kunnen kiezen wat ze leuk vinden.

Vrijdagochtend was meester Cees bij ons in de groep. Meester Cees is docent lichamelijke oefening, trainer en coach en een fervent sporter. Vooraf hadden de kinderen een interview gemaakt. We weten nu bv hoe je gymleraar kunt worden en wat een coach precies doet. Na het interview hebben de kinderen gymles van meester Cees gekregen.

1004004000017411_2 1004004000017411_2