Broertjes en zusjes samen op de opvang op de Paulus

Ontwikkelingsgerichte opvang voor kinderen van 2 tot 12 jaar in één groep

In Heiloo gaat op alle Blosse locaties de peuteropvang van start op de eerste schooldag, 3 september. De peuteropvang sluit aan bij de thema’s van het basisonderwijs en ook de openingstijden zijn op elkaar afgestemd. Dat deze peuteropvang een schot in de roos is, bleek al aan de aanmeldingen van ouders die hun kind aanmelden en de vragen die daarbij gesteld werden.

Manager kinderopvang Jona Kiewiet: “Met het aanbod van onze peuteropvang voorzien wij in een behoefte van ouders, dat was ons al duidelijk. We merkten dat ouders hier ook graag over mee wilden denken, want al snel kwam de vraag om broertjes en zusjes samen te laten spelen in opvangtijd. Hier zijn we meteen op ingesprongen door een combinatiegroep aan te bieden. Vanaf half september kunnen broertjes en zusjes na schooltijd samen spelen doordat we de peuteropvang combineren met de buitenschoolse opvang in dezelfde groep. In deze kleinschalige groep kunnen we 16 kinderen opvangen.

Susan Groot, directeur van Paulus kindcentrum vult aan: “Wat is er nu leuker voor een kind dan samen spelen en ontdekken met je broer of zusje? Kinderen zijn van nature nieuwsgierig en leren veel van elkaar. Zij ontdekken elke dag nieuwe dingen. Dat is heel goed voor hun ontwikkeling en dat stopt ook niet na schooltijd. Op onze gecombineerde opvang dagen wij de kinderen uit om nieuwe dingen te ontdekken en te beleven, aansluitend op de onderwijsthema’s.”

De combinatiegroep op Paulus kindcentrum is geopend op maandag, dinsdag en donderdag van 7.30 tot 18.30 uur. Vanwege het kleinschalige karakter van de groep kunnen er maximaal 16 kinderen van 2-12 jaar worden opgevangen Als we veel kinderen mogen verwelkomen, dan zal het aanbod uitgebreid worden met woensdag en vrijdag.

Komeet Komeet