Personeel Blosse schenkt waarde kerstpakket aan goede doel

Stichting Jarige Job ontvangt vette cheque van Blosse

Het personeel van Blosse doneerde vandaag een flink bedrag aan Stichting Jarige Job. De kinderen van groep 7 van kindcentrum De Vaart overhandigden een cheque ter waarde van € 2.280 aan vertegenwoordiger Jacqueline van Stichting Jarige Job. Personeelsleden van Blosse doneerden gul de waarde van hun kerstpakket aan dit goede doel.

‘Blosse goede doel’ gekozen door personeelsleden
Het is een goede traditie bij Blosse om aan het einde van het jaar alle professionals te bedanken voor hun tomeloze inzet voor de kinderen die aan onze zorg zijn toevertrouwd. Blosse biedt de collega’s de mogelijkheid een keuze te maken uit vijf kerstpakketten samengesteld met duurzame producten en zo mogelijk ook in deze streek geproduceerd. Dit jaar kon wederom ook gekozen worden om de waarde van het kerstpakket te doneren aan een goed doel. Alle personeelsleden zijn in de gelegenheid gesteld om een goed doel aan te dragen. Veertien goede doelen werden genomineerd en allemaal hadden ze als bestemming – hoe kan het ook anders – kinderen. Na de stemming onder alle personeelsleden is Stichting Jarige Job met de meeste stemmen gekozen tot ‘Blosse goede doel 2019.

De Vaart

De uitreiking van de cheque vond dit jaar plaats op kindcentrum De Vaart in Heerhugowaard. Deze locatie is niet toevallig gekozen, want kindcentrum De Vaart is jarig, zij bestaat dit jaar 10 jaar! Na een feestweek met allerlei gezellige festiviteiten werd deze periode afgesloten met het bezoek van de ambassadeur van Stichting Jarige Job.

De leerlingen van meester Jan uit groep 7 kregen de eer om de cheque te overhandigen aan Jacqueline, vrijwilliger bij Stichting Jarige Job, maar niet nadat zij haar het hemd van het lijf hadden gevraagd over de stichting, haar vrijwilligerswerk en de kinderen die getrakteerd worden door Stichting Jarige Job. En zo werd het voor iedereen een leerzame en ontroerende ochtend.

Stichting Jarige Job
Voor veel kinderen is een verjaardag met cadeaus, visite en trakteren op school vanzelfsprekend. Voor 61.000 kinderen in Nederland is dit niet het geval. Zij kunnen hun verjaardag niet vieren, omdat er thuis te weinig of zelfs geen geld voor is. Op de mooiste dag van het jaar krijgen deze kinderen geen cadeautje, hangen er geen slingers en ballonnen en kunnen zij niet trakteren op school. Uit schaamte melden ze zich soms zelf ziek.

Stichting Jarige Job trakteert kinderen uit de armste gezinnen op een onvergetelijke verjaardag. Zij geven geen geld, maar een verjaardagsbox vol met versiering, traktaties voor de klas en leraren, wat lekkers voor de visite en natuurlijk een mooi cadeau. Voor meer informatie: www.stichtingjarigejob.nl (http://www.stichtingjarigejob.nl). Doneren mag natuurlijk altijd: bankrekeningnummer is NL26RABO0108748227 t.n.v. Stichting Jarige Job.

IMG_1593 IMG_1593
IMG_1599 IMG_1599