Sporten op het schoolplein in Heiloo

Naschoolse activiteit

Vanaf woensdag 4 maart kunnen kinderen uit Heiloo gedurende 8 weken meedoen aan een reeks naschoolse sportlessen. Op diverse schoolpleinen in Heiloo organiseert de buurtsportcoach kennismakingslessen in vier verschillende takken van sport voor kinderen uit groep 4 t/m 7.

Achtereenvolgens staan hockey, badminton, capoeira en basketbal op het programma. Deelname is voor iedereen gratis maar aanmelden is gewenst, dit kan per mail via g.hoogland@alkmaarsport.nl.

Hoewel tijdens schooltijd al veel bewogen wordt op de schoolpleinen in Heiloo, kan dit beweegbeleid op het plein ook na schooltijd nóg beter voortgezet worden. Daarom start de stagiair van de buurtsportcoaches van Heiloo, Guillermo Hoogland, woensdag 4 maart een reeks sportlessen in de buitenlucht. De eerste vier weken op het schoolplein van basisschool De Springschans om 13.00 uur staan de sporten hockey en badminton op het programma. Vanaf 1 april vinden de activiteiten plaats op het schoolplein van basisschool De Zuidwester om 14.15 uur en daar komen de sporten capoeira en basketbal aan bod.

Deelname is gratis maar aanmelden is wel wenselijk. Aanmelden en meer informatie opvragen kan bij Guillermo Hoogland, via g.hoogland@alkmaarsport.nl of 06-48465446.

Sporten na schooltijd Sporten na schooltijd