tips bij het nieuwe thema

wonen en werken in het kasteel van groep 1/2 en 3/4

Ons nieuwe thema is met veel enthousiasme gestart en het bruist alweer van de activiteiten in de onderbouw!

Zoals u van ons gewend bent gaan we bij ieder thema met de kinderen ontdekkend de echte wereld in. Zo kunnen zij met al hun zintuigen ervaringen opdoen ,nieuwe dingen ontdekken en antwoorden vinden op vragen die ze hebben.

Ook bij dit thema hadden wij grootse plannen. Maar helaas gooit Covid 19 ook hier roet in het eten. Want een excursie met de klas waarbij we o.a. vervoer moeten regelen hoort nog niet tot de mogelijkheden.

Vandaar dat wij graag wat tips aan u door willen geven. Let wel, het zijn tips want wij weten natuurlijk niet wat uw mogelijkheden zijn.

www.muiderslot.nl

van 27 september tot 7 oktober is hier een speciaal feest vanwege de kinderboekenweek die dit jaar geschiedenis als thema heeft.

www.kasteelradbout.nl

zaterdag 5 september is hier een groot middeleeuws kampement

www.ruinevanbrederode.nl

tot 27 september is er de tentoonstelling: Brederode in playmobil, Een aanrader!

Wilt u het nog grootser aanpakken dan is een bezoek aan het Archeon ook een mogelijkheid:

www.archeon.nl

Voor alle bezoeken is het verstandig om de website te raadplegen i.v.m. de coronamaatregelen.

hartelijke groet,

de leerkrachten