Zilveren Maan lotgenotengroep

Beste ouder(s)/verzorger(s),

Dit najaar zal Stichting Zilveren Maan in Heiloo een lotgenotenprogramma houden voor leerlingen waarvan de ouders zijn gescheiden en die in de bovenbouw van het primair onderwijs zitten.

Het programma is preventief bedoeld. Hierin is het lotgenotencontact belangrijk en is het programma zeker ook bedoeld voor kinderen die (ogenschijnlijk) nergens last van hebben. Hoe lang het geleden is dat de ouders gescheiden zijn is niet relevant voor deelname.

Het programma bestaat uit 7 bijeenkomsten met de kinderen van 1,5 uur en wordt afgesloten met individuele eindgesprekken met ouder/verzorger.

De bijeenkomsten worden begeleid door twee ervaren professionals van Stichting Zilveren Maan.

Het gemiddelde cijfer dat de deelnemers van vorig jaar gaven aan de programma’s van Zilveren Maan is een 9,4.
Uit de resultaten van vorig jaar is het volgende gebleken:

De kinderen voelen zich na deelname minder boos, minder verdrietig, minder schuldig. Hebben meer begrip gekregen voor hun eigen situatie. Hebben meer zelfvertrouwen en kunnen zich beter concentreren. Ook is de communicatie met de andere gezinsleden verbeterd.

Genoeg redenen om dit najaar weer met een programma te starten!

Het programma zal plaatsvinden na schooltijd (aansluitend aan de schooltijd, zodat u niet extra hoeft te halen/brengen) op de school waar we de meeste aanmeldingen zijn. We zijn voornemens dit programma te starten in week 44. De ouderinformatie avond (online) zal dan de week daarvoor plaatsvinden.

Denkt u dat uw zoon/dochter mee zou willen doen (deelname is kosteloos, het programma wordt gesubsidieerd door de gemeente Heiloo), dan kunt u uw zoon/dochter hiervoor opgeven door het bijgesloten formulier in te vullen en een e-mail te sturen naar info@praktijkzilverenmaan.nl

Graag ontvangen we uw aanmelding voor 12 oktober as.

Meer informatie over Stichting Zilveren Maan kunt u vinden op www.zilverenmaan.org of www.praktijkzilverenmaan.nl.

Voor vragen en informatie kunt u contact opnemen met één van de coaches van deze programma’s: Mariëlle van der Laan:info@praktijkzilverenmaan.nl of telefonisch 06-524 529 69.

Nicole Roelfsema: info@coachingspraktijkroelfsema.nl of telefonisch 06-10549424

Met vriendelijke groet,

Mariëlle en Nicole

logo zilveren maan logo zilveren maan