Sportactiviteiten Buurtsportcoach komende periode

Kindcentrum De Ontdekkers plaatste dit bericht op 10-02-2023

Sportboekjes

Net als vorig jaar brengen de Gemeente Heiloo en de buurtsportcoaches weer een sportboekje uit voor alle kinderen van de basisschool in Heiloo. In het boekje staat meer informatie over o.a. de buurtsportcoaches, jongerenwerk en het Jeugdfonds Sport & Cultuur, maar vooral gratis sportaanbod van de sportaanbieders in Heiloo. In het boekje kunnen de kinderen kijken welke sport zij willen uitproberen en vervolgens kunnen zij zich aanmelden via www.sportenbewegeninheiloo.nl.

De boekjes worden op school uitgedeeld, de eerste lessen starten vanaf 13 maart 2023.

PCC Maalwaterrun & Walk

Rotary Club Heiloo organiseert ook in 2023 weer de PCC Maalwaterrun. Op zondag 16 april 2022 worden op en rond het terrein van AV Trias weer verschillende afstanden gelopen. Net als voorgaande jaren lopen de kinderen mee voor een goed doel. Dat zijn de sportlessen van Sport@School (hoe meer kinderen er mee lopen voor de school, hoe meer gratis sportlessen zij verdienen), het Zomerkamp en andere goede doelen van de Rotaryclub. Aanmelden voor de PCC Maalwaterrun kan zoals eerdere jaren weer bij de buurtsportcoaches. Mijn nieuwe collega Adrie en ik zullen in twee weken langs de scholen gaan, zodat de deelnemers zich bij ons op kunnen geven, voor of na schooltijd. Het schema hiervoor staat in de bijlage. De inschrijfformulieren brengen we gelijk rond met de sportboekjes. Deze worden ook op school uitgedeeld.

Samen bewegen met ouderen

In Woon-zorgcentrum Overkerck in Heiloo besteden ze veel aandacht aan bewegen en de bewoners vinden het leuk om in contact te zijn met kinderen. Zij willen dit gaan combineren door samen met kinderen en ouderen te gaan bewegen.

IJspret

Rotary Club Heiloo, u goed bekend van de PCC Maalwater Run en Walk, maakt deel uit van de Rotary International, opgericht in Chicago in 1905.  De eerste club in Nederland is in 1923 in Amsterdam opgericht. We vieren dus het honderd jarig bestaan van Rotary in Nederland.

Onze club wil dat vieren door met 100 kinderen die in de voorjaarsvakantie in Heiloo blijven, een middag van IJSPRET te genieten. Dat doen we op de Meent in de IJshal met de instructeurs van Alkmaar Sport op vrijdagmiddag 3 maart. Zie de flyer voor meer informatie.

logo buurtsportcoach heiloo logo buurtsportcoach heiloo