‘Kleed je Goed’ expo in het Huis van Hilde

Kindcentrum De Ontdekkers plaatste dit bericht op 14-02-2023

In het Huis van Hilde (in Castricum) is tot 5 maart een expositie over kleding te bezoeken. De expositie ‘Kleed je goed’ bestaat uit een belevenisroute met opdrachten. Kinderen vanaf 8 jaar kunnen meedoen, maar ook voor jongeren (en volwassenen!) is het een informatieve route.

Bijna iedereen vindt het leuk om nieuwe kleren te kopen, maar het is goed om daar eerst over na te denken. Hoe kleedde men zich vroeger? Wat kunnen wij daar van leren? Hoe kunnen we zelf duurzame keuzes maken? Ontdek hoe je ervoor kunt zorgen dat de archeoloog van de toekomst géén polyester kleding terugvindt!

Tijdens de belevenisroute kom je allerlei leuke weetjes over kleding en textiel te weten. Je leert over soorten materialen, kleding wassen, kleding maken en labels checken.

De expositie is nog te bezoeken tot 5 maart. De toegang is gratis na entree museum.

Expositie-Kleed-je-goed Expositie-Kleed-je-goed
Textiel Textiel