Inschrijving Maalwater: 15 maart op KC De Ontdekkers

Kindcentrum De Ontdekkers plaatste dit bericht op 24-02-2023

Voor de ontwikkeling van kinderen is het belangrijk dat ze al vroeg in hun jeugd kunnen kennismaken met verschillende vormen van sport en cultuur. In diverse gemeenten in Nederland worden jaarlijks kennismakingscursussen georganiseerd om verschillende vormen van sport en cultuur uit te proberen. Graag willen we met u voor de 3e keer het initiatief in gemeente Heiloo aanbieden. Dit, door samen met de sport- en cultuuraanbieders een mooi kennismakingsaanbod samen te stellen en deze in het nieuwe jaar aan te bieden. Het project heet Kinderboekjes Sport & Bewegen 2023.

Laat de jeugd kennismaken met de naschoolse activiteiten!
Uit ervaring is gebleken dat meer dan 20% van alle basisschoolkinderen zich inschrijft. Ook zien we gemiddeld 10% tot 15% van de kinderen daadwerkelijk lid worden van de betreffende vereniging. Dit jaar gaan wij ons gezamenlijk weer inzetten om kinderen van de groepen 1 t/m 8 van alle basisscholen meer te laten bewegen én in aanraking te brengen met sport- en cultuuractiviteiten door de kinderen buiten schooltijd mee te laten doen aan diverse kennismakingscursussen op de locaties van de verenigingen en activiteitenaanbieders.

Vanaf maandag 6 maart 2023 kunnen de kinderen zich inschrijven voor de kennismakingslessen! De eerste kennismakingslessen zullen starten vanaf 13 maart.
Alle activiteiten en cursussen staan op binnenkort op de website www.sportenbewegeninbergen.nl. De boekjes zullen op school vanaf 6 maart uitgedeeld worden.

logo buurtsportcoach heiloo logo buurtsportcoach heiloo