Informatie rondom het Sinterklaasfeest

Kindcentrum De Ontdekkers plaatste dit bericht op 21-11-2023

Hij komt... hij komt… het duurt nog even… maar toch al bijna… die lieve goede Sint!

De Sint is weer bijna in het land! Daarom alvast voor jullie als ouders/verzorgers belangrijke informatie en data rondom alle feestelijkheden en activiteiten in deze periode op een rij. Let op; een deel is natuurlijk nog geheim voor de kinderen!

Vrijdag 17 november

Groep 5-8 trekt een lootje voor de surprise.

Zaterdag 18 november

Landelijke intocht Sinterklaas.

Maandag 20 november

Strooipieten komen in alle groepen langs. Ze komen vertellen dat alle kinderen vandaag (en de opvangkinderen gedurende de week) hun schoen mogen zetten. Ook mogen groep 1 t/m 4 in de schatkamer een verlanglijstje komen maken. We hopen op deze manier iedereen iets te geven van zijn/haar wens! Voor opvangcadeautjes (0-4 jaar) wordt uiteraard ook gezorgd!

Dinsdag 21 november

Alle kinderen krijgen een schoencadeautje (voor de opvangkinderen zal dit gedurende de week een kleine gezonde traktatie zijn die meteen samen aan tafel zal worden gegeten).

Vrijdag 1 december

Sinterklaasfeest in het Kindcentrum! Op het onderbouwplein zal de ontvangst van Sint en zijn Pieten plaatsvinden, daarna gaan we naar de speelzaal. Jullie zijn van harte welkom om hierbij aanwezig te zijn! Na het brengen tussen 8.20-8.30 uur kunnen jullie alvast buiten op het onderbouwplein wachten.

Elke groep start in de eigen groep (met jas en schoenen aan). De kinderen komen iets na 8.30 uur met hun eigen leerkracht / pedagogisch medewerker naar buiten.

Na de ontvangst buiten, gaan de kinderen met hun groep naar binnen; we gaan daarna vanuit de groep naar de speelzaal.

Ouders, jongere broertjes/zusjes en dreumesen/peuters die op vrijdag niet naar de opvang komen, zijn van harte welkom om ons feest mee te vieren in de speelzaal (tot ongeveer 9:30 uur). Daarna zal het feest voor de kinderen in hun eigen groep verder gaan en maken we er een gezellige dag van.

Dinsdag 5 december

Om 13:15 uur vindt ons traditionele Sint-toneelstuk plaats! Hierbij nodigen wij ook graag alle ouders, verzorgers, jongere broertjes/zusjes en andere belangstellenden uit. We hopen op jullie komst!

Sinterklaasliedjes van nu

Om mee te gaan met de tijd van nu, maken wij bij het zingen van de Sinterklaas-liedjes gebruik van de teksten uit het volgende boek:

“Sinterklaasje kom maar binnen, sinterklaasliedjes van nu – Paul Passchier, Thedo Keizer”.

Deze afspeellijst is ook Spotify te vinden. Handig om ook thuis deze liedjes te draaien, zingen en als volwassene te oefenen :)!

Groep 5 t/m 8 - surprises

Op vrijdag 17 november trekken de kinderen per groep een lootje. Ook krijgen ze een envelop met €5,00 voor het kopen van een cadeautje. Het is de bedoeling dat de kinderen thuis een surprise maken. Willen jullie er op toezien dat je kind serieus aan de surprise werkt, en dat er geen viezigheid en snoep in verwerkt wordt?

Op woensdag 29 november nemen de kinderen hun surprise mee naar school. Er wordt dan een mooie tentoonstelling gemaakt van alle surprises. Het is elk jaar weer een feest om te zien.

Uiteraard is veel van dit bovenstaande nog geheim voor jullie kind!!!

We hopen er weer een onvergetelijk en prachtig feest van te maken met z’n allen!

Vriendelijke groet, de Sintcommissie