De week van groep 5-6

Kindcentrum De Ontdekkers plaatste dit bericht op 01-02-2024

Deze week kregen we kunst van juf Sarah. We leren borduren. Vorige week moesten we namelijk een foto maken met de ipad. Deze foto hebben we geprint en zijn we op een stuk gaan plakken. We zijn nu bezig met deze foto te borduren.

Bijna alle paspoorten van de monsters zijn af. Alle monster hebben een achtergrond, voetafdruk en gegevens gekregen.

Met juf Susan zijn we verder gegaan met het luisteren naar muziek. De kinderen leren steeds meer over het vastleggen van muziek.

Bij rekenen staat het domein tijd centraal. Deze week zijn we bezig geweest met maanden, weken, dagen en datums. Daarnaast hebben we de analoge klok behandeld. Tot de vakantie gaan we hier nog mee verder. Na de instructie gaan de kinderen aan de slag met zelfgekozen checks of werkbladen. Ook hebben we veel spellen en materialen tijd waarmee de kinderen aan de slag kunnen.

Voor het thema hebben de kinderen het onderzoek naar het kunstwerk afgerond. Het is soms nog lastig om achter de naam en kunstenaar van een kunstwerk te komen. Uiteindelijk zijn we een opdracht gaan doen dat een groepje zonder onderzoek gedaan te hebben ernaar ging kijken. Het groepje ging dan bedenken wat het kon zijn, wat het kunstwerk zou betekenen en hoe het zou kunnen heten. Het groepje dat dit had onderzocht ging dit aanhoren. In de klas bespraken we verschillende situaties over informatie die niet klopte en wel klopte. Ook bespraken we informatie die niet klopte, maar wat eigenlijk wel zou kunnen kloppen. Uiteindelijk mochten ze de gemaakte kunstwijzer lezen en kwamen ze erachter wat het was.

Daarnaast zijn we druk bezig om tot onze eindsetting te komen. Daar gaan we volgende week nog mee verder. De maandag, dinsdag en woensdag voor de vakantie gaat ons museum open! Dus verklappen nog niet teveel...

IMG_2712 IMG_2712
IMG_2711 IMG_2711