De week van groep 5-6

Kindcentrum De Ontdekkers plaatste dit bericht op 27-03-2024

Deze week hebben we de presentaties voor groep 1-2 en 3-4 voorbereid en gegeven. In groepjes zijn de kinderen aan de slag gegeven en hebben ze de presentatie eerst voor de eigen klas gegeven. Daarna zijn ze de presentatie gaan geven. De onderbouw heeft nu ook wat geleerd over de schijf van 5!

Met rekenen zijn we verder gegaan met breuken. Ook hebben we een loopspel gedaan met rekensommen. Overal aan de kant bij de bovenbouw hingen sommen en die mochten de kinderen in tweetallen gaan zoeken en uitrekenen.

Maandag kregen we weer gym en kunst van juf Sarah. We zijn onze papier en mache gaan verven en details gaan geven. Er zijn mooie ontwerpen ontstaan die passen bij Pasen of sport. Als de kinderen klaar waren zijn ze een paasei gaan maken voor aan een slinger.

Ook zijn we onze eigen workshoppen aan het geven. Juf Ilse begon vorige week met een workshop volleybal in de speelzaal. De aankomende tijd geven de kinderen ze in de groepjes op de maandag bij de gym of in de middag.

We hebben een filmpje gekeken over de olympische spelen van vroeger en nu. Deze hebben we naast onze tijdlijn gehouden en gekeken welke ontwikkelingen er zijn geweest. We weten nu ook wat bijvoorbeeld de ringen betekenen en waar die voor staan. Of waar de naam vandaan komt en welke soorten spelen er zijn. De kinderen mochten vervolgens zelf een tekst gaan kiezen. Er lagen teksten van allerlei verschillende niveaus en onderwerpen. De kinderen zijn deze gaan lezen en kleuren. Later zijn ze ermee aan de slag gegaan in een tweetal en een groter groepje.

Toen kwamen we erachter dat de olympische spelen eigenlijk lijkt op de Koningsspelen bij ons op school. We hebben juf Floortje wat tips en adviezen gegeven over wat wij graag willen. Ook oefenen we hard het nieuwe liedje.

De Peuterkoningsspelen past er ook goed bij. Groep 5-6 is gevraagd om die te gaan organiseren op woensdag 17 april voor alle peuters uit de buurt.

Donderdag hebben we een hele gezellige dag met ze alle gehad. We begonnen met een heerlijk ontbijt met de hele school in de speelzaal! Daarna was het tijd om paaseitjes te gaan zoeken en te gaan eten.

Met de klas zijn we een paasescaperoom gaan spelen. Dit paste heel goed bij ons thema. Wat een fanatieke kinderen en wat was het spannend.

In de middag zijn we ons eigen knuffeltje gaan maken. Deze gingen we van stof maken. Eerst een ontwerp maken op een vel en deze vervolgens twee keer op stof uitknippen. Daarna met naald en draad aan de slag. Later gaan we hier nog verder mee.

We sloten de middag af met het spelen van onze eigen spellen. Een eigen memory, kwartet, 30 seconds en quiz. Ook hebben we nog weerwolven gespeeld in een paasvorm.

De kinderen zijn nu lekker een lang weekend vrij en we zien iedereen dinsdag weer!

7d0f769f-4a02-4530-bf8a-3eaa41ab345c 7d0f769f-4a02-4530-bf8a-3eaa41ab345c